Wednesday, June 12, 2013

Missing Link denganNya

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah Ya Allah kerana memberi keizinan kepada aku untuk meneruskan hidup ini..

aku mencari sesuatu..'missing link' yang telah lama aku lupa
jauh aku melangkah.. dari bayi.. kanak-kanak-, remaja, akhir remaja.. alam dewasa....
22 tahun.. aku berjalan tapi ... malangnya aku tak kenal siapa aku sebenarnya..
bayangkan.. 22 tahun..
agak2nya apa yang akan aku terima bila ditakdirkan aku meninggalkan semua yang ilusi ini, dan kembali kepada realiti...

kesudahannya??
apa yang aku buat untuk Islam.. semasa aku di dunia ilusi .. kembali ke akhirat yang realiti nanti..
YA ALLAH..


aku tak salahkan ayah dan ibu..
aku menjadi saksi bahawa ayah mengajar aku solat.. ayah pimpin bacaan aku masa aku nak belajar solat..
ayah yang ajar aku mengaji, ayah kenalkan aku alif, ba. ta...
ibu selalu kucup kepala aku sebelum aku ke sekolah.. mendoakan kebaikan aku.. semua ibu siapkan..


dalam solat ibu, ibu tak pernah lupa untuk mendoakan yang terbaik utk aku.
Terima kasih ibu!!! sebab aku tahu doa ibu 'direct' terus dengan ALLAH..

...
aku , setiap hari dalam solat aku  berjanji denganMu.. bahawa solatku, ibadahku, hidupku dan matiku adalah untukMU..

bila aku dicampakkan ke alam ini, alam dunia yang memang fana, yang penuh dengan ilusi, aku telah lupa siapa aku yang sebenarnya..

aku lupa sebenarnya aku adalah hamba. Aku hanya hamba. Hamba kepadaMU..

aku jauh.. setiap hari aku mendengar Engkau memanggil aku, dengan suara Azan.. tapi aku endahkan suara itu.. bertapa aku telah jauh sehingga berlaku dusta dengan janji yang telah aku katakan itu..

Ya Allah.. masihkah Engkau sudi memaafkan aku, atas segala kekhilafanku ini..

Sampailah satu masa, Engkau menegur aku.. Engkau telah mengetuk pintu hatiku.. yang mana selama ini aku buta.. yang selama ini.. aku baca, tapi maksud itu belum sampai ke hatiku.. Al-Quran ini telah lama aku pegang sejak umurmu 5 tahun.. tapi... penghayatan itu belum sampai.. aku tak salahkan sesiapa.. salah aku.. sebab aku sendiri yang tak berusaha,

kata2Mu dalam surah As-Sad :72

"Kemudian apabila Aku telah sempurnakan kejadiannya dan Aku tiupkan roh (ciptaan)Ku kepadanya; maka bersujudlah kepadaNya.

lalu, para malaikat bersujud kepadanya, kecuali iblis'

Siapa kita sebenarnya..?. sehingga Allah perintahkan malaikat untuk bersujud kepada kita?

Pelbagai persoalan timbul, mungkin dulu aku tahu,,, kita ni adalah manusia, yang Allah ciptakan untuk menjadi khalifah.. itu aku tahu.. aku percaya jika ditanya rata2 boleh menjawab sama seperti aku..
jujurnya, dulu aku tahu.. TAHU ok! masalahnya.. cuma sekadar tahu.. tapi takde penghayatan..
mungkin berbuih ustazah cakap. tapi.. tak sampai ke roh aku untuk sedar siapa aku sebenarnya...

akhirnya... alhamdulilllah.. betapa amazinggnyaaa ALLAH. SWT,  apabila mengingatkan siapa sebenarnya..

Allah izinkan aku untuk kenal kembali siapa aku..
Aku bersyukur kepadaMu ya Allah kerana mengizinkan aku untuk kenal siapa aku..
memberi kesedaran kepada ku bahawa Engkau sebenarnya tidak pernah lupakan aku..
terlalu banyak nikmat yang tidak dapat dihitung , dengan apa yang Engkau berikan,,

betapa kasihnya Engkau.. Tuhan Yang Maha Penyayang..

Ya Allah.. janganlah Engkau pesongkan hatiku ini, setelah Engkau berikan hidayahMu kepadaku..
Izinkan aku untuk terus berjuang untuk Islam agamaMu yang murni ini..

Ya Allah..
Alhamdulillah.. Maafkan aku Ya Allah.. jadikanlah aku hambamu yang ikhlas, yang redha, yang pasrah.. sepertimana aku selalu bertutur denganMu.. bahawa

Aku ikhlas
Aku redha
Aku pasrah
Islam sebagai agamaku..
menjadi hambaMu..

Engkaulah Ya Allah.. KEkasihku YANG TERAGUNG!
PUJI DAN SYUKUR KEPADAMU YA RABB! <3

2 Responses so far.

  1. The information shared by you is really worthy. Thanks for sharing.
    turbotax contact number

  2. We have a helpful team of experts is available 24/7 to provide support for users. If you know more about Sbcglobal email you can contact Sbcglobal email support and get the best possible solutions.
    Netgear customer care

Leave a Reply

 
 

Recent Comments

Followers

Love Is Cinta, I'm Sorry, Please Forgive Me, I Love YOU, THANK YOU
Cuteki greetings

Counselor To Be

Assalamualaikum warahmatullahiwabaratuh.

Salam sejahtera.

Dengan Nama Tuhan Yang Maha Esa, bersyukur kepada-Nya, kerana akhirnya blog 'Counselor To Be' telah berjaya ditubuhkan.

Tujuan penubuhan blog ini adalah untuk berkongsi ilmu tentang dunia kaunseling dan perjalanan hidup penulis dalam usaha untuk menjadi manusia yang lebih baik.

Semoga penulisan yang dikongsikan dan tercoret di dalam blog ini akan memberi kebaikan buat diri penulis dan pembaca.Kepada bakal kaunselor, terutamanya sahabat-sahabat Batch Realiti, semoga kita akan menjadi kaunselor yang hebat satu hari nanti.A Journey Of Thousand Miles Start With A Single Step! Siti hajar Aliyais

Bicara kaunseling