Sunday, December 9, 2012

Kem Kembara Al- Fateh



Alhamdulillah, selama 3hari 2 malam berkampung di Kem Rimba Tamu, Batang Kali.Bersyukur kepada Allah swt kerana dengan izinNya, dapat la saya bersama-sama sepanjang kem berlangsung. 

Banyak perkara yang saya belajar sepanjang dalam kem tersebut. Ceramah yang disampaikan oleh Ust Shaari Abd Rahman mantap sangat! Bak kata Ustaz Zamri, mantopp! hehe..

Carilah al-fath dalam dirimu. Semoga adik-adik dalam kem ini dapat sesuatu dari kem ini.

Sahabat2 yang dikasihi Allah SWT, jom kita mencontohi sifat kepimpinan Sultan Al Fateh 



1.Berpengetahuan
2.Be positif
3.Proaktif

Rasulullah SAW pernah bersabda :
"Konstantinopel akan ditakluki oleh tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, dan tenteranya adalah sebaik-baik tentera" (Hadis Riwayat Imam Ahmad)

Setelah 800 tahun sabda Rasulullah SAW berkaitan hadis di atas, akhirnya konstantinopel (Istanbul) berjaya ditakluki oleh Sultan Al Fatih dan tenteranya. 

Terima kasih kepada pihak penganjur program dan AJK pelaksana Kem ini. Teruskan lagi dengan menganjurkan program sebegini.

Kali pertama  bekerjasama dengan Syidatul Rasyid, Aishah Jamaludin, Shamim dan Hazri sebagai AJK Aktiviti dalam Kem ini. Tahniah kepada sahabat-sahabat. Anda semua hebat! Semoga antum semua dirahmati Allah SWT. Bermuhasabahlah kamu sebelum kamu dimuhasabahkan.






Leave a Reply

 
 

Recent Comments

Followers

Love Is Cinta, I'm Sorry, Please Forgive Me, I Love YOU, THANK YOU
Cuteki greetings

Counselor To Be

Assalamualaikum warahmatullahiwabaratuh.

Salam sejahtera.

Dengan Nama Tuhan Yang Maha Esa, bersyukur kepada-Nya, kerana akhirnya blog 'Counselor To Be' telah berjaya ditubuhkan.

Tujuan penubuhan blog ini adalah untuk berkongsi ilmu tentang dunia kaunseling dan perjalanan hidup penulis dalam usaha untuk menjadi manusia yang lebih baik.

Semoga penulisan yang dikongsikan dan tercoret di dalam blog ini akan memberi kebaikan buat diri penulis dan pembaca.Kepada bakal kaunselor, terutamanya sahabat-sahabat Batch Realiti, semoga kita akan menjadi kaunselor yang hebat satu hari nanti.A Journey Of Thousand Miles Start With A Single Step! Siti hajar Aliyais

Bicara kaunseling